۱۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۲

فرزند شهید نامجو:

شهید نامجو دانشکده افسری را به یک فیضیه تبدیل کرده بود

شهید نامجو دانشکده افسری را به یک فیضیه تبدیل کرده بود

قم - خبرگزاری مهر: فرزند شهید نامجو از اقدامات مکتبی شهید موسی نامجو در دوران حضورش در دانشکده افسری روایت کرد و گفت: به تعبیر حضرت امام خمینی(ره)، با تلاش‌های پدرم دانشکده افسری به یک فیضیه تبدیل شده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس مهدی نامجو در حاشیه همایش روز قشر بسیج پیشکسوتان استان قم با بیان حدیثی از امام علی(ع) در باره جهاد گفت: جهاد دری از درهای بهشت است که بر روی اولیای خدا گشوده می شود.

وی همچنین با استناد به سخن ارزشمند مقام معظم رهبری افزود: اگر همین نصف روز حادثه عاشورا در کربلا در تاریخ چنین اثر بزرگی گذاشته است، چرا در سالهای متوالی این دفاع هشت ساله چنین اثری نگذارد.

نامجو با تبیین نقش سپاه در مبارزه با دشمنان گفت: سپاه امروز در خط مقدم مبارزه با استکبار چه در داخل و چه در خارج است و همواره در زمینه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و دیگر زمینه ها بسیار موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه امروز اگر پدرم بود،  قطعا با روحیه بسیجی در خدمت اسلام و انقلاب بود، گفت: پدرم از سال 1340 عضو هیئت علمی دانشکده افسری بود و در زمان حکومت طاغوت همواره در صدد بود نیروهای نظامی و مکتبی تربیت نماید.

فرزند شهید نامجو ادامه داد: به تعبیر حضرت امام خمینی(ره)، با تلاش‌های پدرم دانشکده افسری به یک فیضیه تبدیل شده بود.

وی با توصیف بخشی از حال و هوای دوران طاغوت گفت: در آن دوره، از هر سه نفر، یک نفر با ساواک ارتباط داشت و واقعا ساماندهی مبارزانی همچون شهید بهشتی، شهید عباسپور، شهید نامجو و دانشجویانشان در دانشکده افسری، شهید کلاهدوز، شهید صیاد شیرازی و دیگر شهیدان بزرگوار، مجاهدتی عظیم بود.

نامجو با بیان اینکه در هر نظامی اگر ارتش با حرکت انقلاب همراه شد، آن نظام موفق خواهد بود، ابراز داشت:  اینکه ارتش در زمان طاغوت با مردم و جریان انقلاب همسو شد نتیجه تلاش ها و حرکت های پدرم بود و امروز نیز نیروهای نظامی مدافعان اصلی این نظام مقدس هستند.

وی در خصوص دیگر اقدامات شهید نامجو گفت: تعمیق اعتقادات، جریان زدایی، ارتباط با حوزه، دانشگاه و مراجع و علماء و بسیاری از اقدامات مهم دیگر از عملکرد پدرم در راستای تطبیق امور نظامی با مکتب بود.

مهدی نامجو با بیان اینکه دوره اول انقلاب واقعا دوره کاملا پیچیده ای بود، یادآور شد: بنده چهار ماه پس از شهادت پدرم به دنیا آمدم و این مطالب، حاصل مطالعات و تحقیقات من در راستای شناخت ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار است.

وی با اشاره به اینکه افسران زبده ارتش در عصر حاضر، همه از شاگردان پدرم در آن زمان بوده اند، به بیان شرایط آغاز جنگ پرداخت و اظهار داشت: دو روز پس از آغاز جنگ تحمیلی که نیروهای ارتش در منطقه جنوب کشور بودند، بنی صدر دستور لغو ماموریت را داد و پدرم با سرپیچی از این دستور، نیروهایی را که هنوز به جایگاه سردوشی نرسیده بودند در کنار نیروهای رسمی و مردم به مقاومت در برابر دشمن فرستاد و لذا شهید نامجو در جریان آزاد سازی خرمشهر و شکست حصر آبادان که مورد تاکید حضرت امام(ره) بود، نقش بسزایی را ایفا نمود.

فرزند شهید نامجو، نمایندگی حضرت امام(ره) در شورای عالی دفاع و نیز مسئولیت وزارت دفاع را از سمت های شهید نامجو و ناشی از اطمینان حضرت امام(ره) به وی دانست.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان این که واژه بصیرت چند سالی است در ادبیات سیاسی ایران جایگاه پیدا کرده است، تصریح کرد: بصیرت چیزی جز تشخیص مصداق و انجام واکنش مناسب نیست و امروز تشخیص مصداق به این است که ببینیم ولی امرمان و رهبر عزیزمان چه می گویند.

فرزند شهید نامجو  گفت: شهید نامجو از سالها قبل معنی و مفهوم بصیرت را فهمیده و گوش جان به فرمان امامش سپرده بود و تبعیت از رهبر را به دیگران نیز سفارش می کرد، بطوریکه حتی در نامه ای، امام خمینی (ره) را به عنوان نائب الامام(ع) مورد خطاب قرار داده بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه الگوهای فراوانی امثال شهید نامجو و شهید زین الدین در تاریخ دفاع مقدس داریم، ابراز داشت: من امروز افتخارم اینست که در کسوت پاسداری ادامه دهنده راه پدر شهیدم در حفظ دستاوردهای انقلاب و اسلام ناب هستم.

لازم به ذکر است سرتیپ شهید موسی نامجو در سانحه هوایی سال 1360، به آروزی دیرینه خودش که شهادت در راه خدا بود، نائل شد.

کد خبر 2152980

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha